تهیه تصویر الکترونیکی
نویسنده
چکیده مقاله:
ضبط ویدئویی شکل و حالتی از تهیه تصویر الکترونیکی است که در آن سیگنال های تلویزیونی آنالوگ استاندارد روی نوار مغناطیسی یا دیسک ضبط می گردند. دوربین هایی که برای ضبط ویدئویی تصاویر هوایی بکار می روند، عبارت هستند از: دوربین های تک باندی، چند باندی یا دوربین های مولتی تک باندی. این دوربین ها می توانند طول موج های مرئی، مادون قرمز نزدیک، نیمه مادون قرمز (این دامنه کامل را همه دوربین ها ندارند) قرائت نمایند. برای مثال، نگاره (1) یک دوربین ویدئویی چند باندی را نشان می دهد که به طول موج سبز، قرمز و مادون قرمز نزدیک حساس بوده و پاسخ طیفی عکسهای مادون قرمز رنگی را مدل سازی می کند.
منابع مشابه
کتابهای الکترونیکی: مفاهیم، مزایا و شیوه تهیه
با رواج روزافزون تأثیر رایانه در مسائل روزمره، جهان با سرعت فزایندهای به دنیای الکترونیک و دیجیتال تبدیل میشود. کتاب و چاپ و نشر نیز از این راه باز نماندهاند و ظهور نشر الکترونیک این صنعت را دستخوش تحولی عظیم کرده است. کتاب الکترونیکی، پدیدهای کاملاً تازه در این بین است و میرود تا نظام آموزش و اطلاعرسانی را با دگرگونیهایی اساسی مواجه سازد. در همین راستا، سؤالهایی از قبیل «کتابهای ا...
متن کاملنقش و تصویر زن در بازی های الکترونیکی
بازی وسیلهای برای « اجتماعی شدن» یا آشناسازی افراد با هنجارهای رایج در یک جامعه است تا بتوانند این هنجارها را درک کنند و در رفتار خود به کار ببرند. بازی های الکترونیکی نقش قابل توجهی در پرکردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان دارند و نیمة دهة 1980 را باید نقطه عطف موفقیت این گونه بازی ها به حساب آورد. بررسی ها حاکی از آن است که امروزه سه عنصر خشونت، هیجان و جنسیت، عمدهترین موضوعات این بازی ها هس...
متن کاملتصویر ذهنی کشور مبدا و شکلگیری ارزش برند محصولات الکترونیکی
هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر تصویر ذهنی کشور مبدا بر شکلگیری ارزش ویژه نام تجاری است. علاوه بر این، هدف ثانویه تحقیق بررسی تاثیر واسطهای درگیری ذهنی مصرفکننده نسبت به محصول است. بدین منظور، چارچوب مفهومی تحقیق طراحی و روابط بین ساختارهای آن (تصویر ذهنی کشور مبدا، ابعاد ارزش ویژه، ارزش ویژه نام تجاری کل) مطرح گردید. دادهها با استفاده از نظرات 602 نفر از دانشجویان کشور که دارنده لپتاپ و گوشی...
متن کاملنقش و تصویر زن در بازی های الکترونیکی
بازی وسیله ای برای « اجتماعی شدن» یا آشناسازی افراد با هنجارهای رایج در یک جامعه است تا بتوانند این هنجارها را درک کنند و در رفتار خود به کار ببرند. بازی های الکترونیکی نقش قابل توجهی در پرکردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان دارند و نیمة دهة 1980 را باید نقطه عطف موفقیت این گونه بازی ها به حساب آورد. بررسی ها حاکی از آن است که امروزه سه عنصر خشونت، هیجان و جنسیت، عمده ترین موضوعات این بازی ها هس...
متن کاملتأثیر کیفیت خدمات الکترونیکی ادراکشده بر تمایل به استفاده از سیستمهای خدمات الکترونیکی: نقش میانجی رضایت الکترونیکی، تصویر ذهنی برند و ریسک ادراکی
رشد و توسعه استفاده از خدمات الکترونیکی در صنعت گردشگری اهمیت ویژهای پیدا کرده است. هدف اصلی این پژوهش، مطالعه و بررسی تأثیر بین کیفیت خدمات الکترونیکی ادراکشده بر تمایل به استفاده از سیستمهای خدمات الکترونیکی است. فلسفه این پژوهش اثبات باوری، رویکرد آن قیاسی و استراتژی آن پیمایش است و بدین منظور و پس از مرور ادبیات و طراحی مدل مفهومی، پرسشنامهای مشتمل بر 21 پرسش به نم...
متن کاملبازنمایی تصویر 'انگلستان' در وب سایت یادگیری زبان انگلیسی BBC: ترویج استعمار الکترونیکی
امروزه، اینترنت یک عنصر ضروری در نظام آموزشی کشورهای پیشرفته است. به سبب پیشرفت سریع فناوری، سهولت برقراری ارتباطات و قابلیت اجتماعی این رسانه، اهمیت آن در آموزش رشته های گوناگون آموزشی، از جمله زبان انگلیسی در سراسر جهان رو به افزایش است. پژوهشهای گستردهای در پیوند با تأثیرات مثبت بهرهگیری از اینترنت در آموزش زبان انگلیسی انجام شدهاست. با این وجود، بررسی انتقادی آن، مبحث جدیدی است که کمت...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 11 شماره 41
صفحات 2- 5
تاریخ انتشار 2002-04-21
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023